Det blir bättre nu

Nya lägenheten är toppen, pooler och uppvärmda jaccuzzis och vi utnyttjar allt så mycket vi kan, men med lägenhet och nya ägare och Chris nya jobb så kommer vardagen och snefyllor och pengaproblem och allt detta plus brist på internet har gett mej sjuk sjuk hemlängtan.Påsk o ja va inte hemma, högtiderna är inte som dom borde här. Inga ägg o kycklingar o inga blommande vår-körsbärsträd.

Men fortfarande, jag har havet, jag har kolsvarta mandelögon och dom mjukaste kramarna och jag vet att vi kommer igenom det här. Igår sa Chris att vi borde flytta till Sverige. Jag vill ju det men jag vet ju att det blir vardag där med, utan saknaden efter alla men ändå vardag. Ska jag sätta Chris i SFI?, arbetsförmedlingen o försäkringskassan?Jag vet inte. Det börjar bli dags nu iallafall att kolla biljetter för resan hem, till sommaren, och seriöst spara pengar till den. Jag måste få komma hem i sommar. Måste det.

 Häromdagen när jag vaknade o skulle till jobbet o allt kändes tungt och trist så gick jag ut på balkongen och såg en stor regnbåge precis utanför. Jag tog det som ett tecken på att allt kommer att ordna sig och så samlade jag lite kraft. 

Chris har lärt sig lite mer svenska. Han är otroligt söt när han säger; jag är hungrig och tröja och byxa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0