Cooly och roliga filurer # 3 (som ja hatar dom)

Böckerna säger att sunshinecoast har 346 soldagar per år. Det är fan helt sant. Varenda morgon när ja går upp är himlen overkligt blå och solen skiiiner. Det gillar jag!
Igår tog Chris och jag en heldag i Coolangatta, vi strosade längst stranden och kollade på surfproffs och bara njöt av varandra och solen.
En dag innan det köpte vi färska räkor, hjärtat hatar seafood så det var snällt av honom, vi gjorde vår egen feast med allt gott vi kunde tänka oss och jag bakade silviarutor.
Sen jobbade jag o jobb e ju alltid jobb. Blev skickad att vara värd idag dock, så slapp disk o mat o konsten att bäre tre skitvarma tallrikar på armarna och istället välkomnade jag gäster o hade trevligt. Jag gjorde ett bra jobb så det ska jag nog fortsätta med nu. GÖTT!

 Jag är skittrött på hospitalityjobb. Peter Andres storebror vill att jag ska kalla gästerna för "sir and madam" eller "ladies and gentlemen" o han e så jävla teatralisk så man bara vill spy. Jag vill kalla gästerna för guys eller buddies. Det får jag inte.
En dag tyckte Peter Andres storebror att vi skulle beskriva maten så att gästerna kunde se hur de skulle se ut på tallriken i deras huvven, ja ni fattar. Jag tyckte att jag gjorde det men det var självklart inte nog för watersplashs storebror så han bestämde sej för att ställa sej bakom mig o lyssna på hur jag "visualiserade maten" (OMG jag veeet)

Iallafall så kände jag för att driva tillbaks med denna idioti och jag tog fram allt jag lärt mej från juryn i australias next masterchef. ja flaxade med armarna och beskrev fiskjäveln i ord som BEAUUUTIFUL fillet of baby snapper SLIGHTLY dusted in a GORGEOUS herb and flour mixed served on a bed of apollostyled rice with i hint of fennel. Typ. O ja överdrev som fan med flit o tänkte att Peter andres storebror skulle fatta hur löjligt det var. Det gjorde han inte. Han tyckte jag var skitbra.

Kan jag inte få ha LITE värdighet kvar? nehe.

Iallafall. Har sökt ett jobb som barnsekreterare o ska ha skypeintervju. Håll tummarna att jag får det för de vore grymt - mer lön för mindre jobb, mindre stress och mindre äckliga ungdomar!
Vi har fixat internet. Äntligen. Så jag har skypat med Sarah och saknar inte jobbit längre - bara längtar.  Snart kommer jag hem!

Kommentarer
Postat av: Anna H

gött med skype!!!! vi måste hitta en tid snart!! puss

2011-08-21 @ 15:30:16
URL: http://makemydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0