Sen kom stormen

Precis när jag skrev om solen som alltid skiner här drog stormen in, 3 dagen nu. Himlen är grå och skitsur och palmerna svajar i vinden så att "löven" flyger åt alla håll. Jag och Chris har placerat oss i soffan, vi går inte ut! Det gör mej ingenting faktiskt att vädret är så här.
Jag har saker att göra för tillslut igår kom mailet som jag väntat väntat väntat på! Jag blev helt till mej o dansade runt som en galning. Nu är det fixat iallafall och det enda jag måste göra nu är att fixa en inkomst vid sidan av detta. Hade varit grymt om jag kunde vara i studion iallafall 3 dagar i veckan, men som sagt, jag har ju inget jobb alls än så det är ju lite svårt att diskutera ledighetsdagar men pank vill jag ju inte vara!
Ibland kan man nästan tro att vissa människor man träffar är änglar som är sända för att hjälpa en på något sätt, Jag tackar min iallafall för alla stöttande ord och jag är glad att jag lyssnade - nu längtar jag hem ännu mer och det är bara några fjuttiga veckor kvar!

I södags kom Shelley till mej, och Chris hade sina kompisar över. Jag köpte en färdig cosmopolitanbox som smakade saft (buhu) och sen gick vi ut och gjorde Broadbeach.
Men idag är det alltså sängläge som gäller, glass och boken om Ceasar och bara lyssna på vinden som river i vårt höga hotell. Man kan nästan känna hur det svajar.


Kommentarer
Postat av: Tina

Grattis vännen!

2011-08-23 @ 20:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0