Hörrni

Fan va sjukt.
Snart har halva tisdagen gått och jag har inte ens reflekterat över det faktum att det är dödstisdag. Inte så att jag inte har fattat att det är tisdag, men hittills har det gått så.. lätt liksom.
Idag är det sista tisdagen utan hjärtat.
Sista fucking regnoruskosaknadstisdagen.

Nästan så man borde fira med ett glas vin ikväll.

Imorse var det luciatåg här på socialkontoret. Vi fick torra lussebullar och riktigt bryggkaffe och dagisbarnen sjöng tipptapptipptapp.
I övigt är julstämningen inte alls på topp. Fan asså, va det regnar. Känner mig lite dum som skrutit så för hjärtat om hur vacker vintern är hemma. Med snö då.
Dock att jag hittat en butik här i Göteborg som säljer Vegemite, den där äckliga smörjan som hjärtat avgudar så och har oroat sig för hur han ska klara sig utan här i Sverige. Dock att han kommer bli gladast över det av alla sina julklappar.

På torsdag ska jag gå och köpa en burk och några Timtams. Det enda som fattas nu är en riktig och hederlig australiensisk meatpie. Då hade min version av årets julklapp, matkassen varit kirrad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0