När helvetet fryser till is

Kommer hem efter en kväll på Andralång med Matilda o vin o minnen, öppnar dörren och där ligger ett paket. Vafan tänker jag, när jag ser vem det är ifrån.
Öppnar. En 500lapp, ett opersonligt "Godjulochgottnyttår"kort. Inget konstigt. Förutom.
2 omärkta brända skivor. Jag blir liksom helt till mig, kan inte minnas en gång jag fått något minsta personligt alls, än mindre helt utan förvarning och dessutom nåt egetgjort vafan det nu kan vara. Jag blir så nervös/nyfiken att ja går in med skor o jacka och trappflås, direkt till dvd:n och börjar bråka med sladdar och sätter in en av skivorna.
Det börjar med 1982, året storebror föddes och sedan fortsätter det. Jag darrar så om händerna att jag nästan tappar DVDkontrollen.

Min pappa har samlat bilder han tagit av oss sedan vi föddes.
Dom funkar inte att se på min dvd men dom finns där. Jag visste inte ens att det fanns bilder som pappa tagit.


Imorgon ska jag gå tidigare till jobbet för att kolla på dom i datorn.


Kommentarer
Postat av: Hänk

Fick dom också.. :D

2011-12-15 @ 05:57:01
Postat av: Anna H

va underbart att man får bli så förvånad ibland! jag följer dig i ditt gammeltänk för övrigt!

2011-12-15 @ 21:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0