Som pensionär kommer jag vara grym. (Jespers rubrik)

Som farmor ungefär. Farmor tycker att Graffitti är snyggt och att Eagle-eye-cherry är cool och att det roligaste som finns är att dansa magdans och bowla.

Jag ska typ bli sån. Inte dansa magdans (1)  och bowla då (2), för då måste man 1. Ha höfter 2. Ha fula bowlingskor. Men jag ska typ bli lika grym som hon.
Min mormor är inte lika grym. Hon tycker att hon ska dö hela tiden och ringer dit oss (södra tyskland) på falskalarm. Det har hon gjort i 17 år nu. Mamma säger att hon kommer överleva oss alla. Missförstå mig inte, min mormor är go hon med, på sitt eget sätt. Men det är lite mer sprutt i farmor.

När jag är pensionär kommer jag vara tatuerad och skrumpen och ha en gubbe som knäpper händerna bakom ryggen när han går. Jag kommer gå jättelångsamt bara för att jag kan, och för att jag stressat klart i mina dar.
"Äntligen är jag pensionär!" kommer jag tänka, och ta en mazarin till, för som pensionär kan man gilla mazariner och torra finska pinnar utan att det är konstigt. 
Jag kommer fortfarande inte tycka om att prata politik och kommer lägga armarna över bröstet och säga usch medan jag rynkar på näsan och nejar med huvudet om det kommer på tal.
På jul och på lördagar får man ta sig ett extra glas vin och jag tänker låtsas att jag blivit snurrig och tror att det är jul/lördag ganska ofta och jag kommer skratta mycket o dra såna rövarhistorier för barna att gubben blir röd i ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0