Tankar från ett varmt men regnigt Aussie

Bra saker med Australien:

¤ Det är varmt även på vintern! Typ solaofåsolbrännavarmt, i like it!
¤ Havet
¤ Poolen
¤ Folk e trevligare här än i Sverige
¤ Surfmentaliteten
¤ Ligga på filt hela dagen med pojkvän som gör bästa sangrian
¤ Det finns inga vanliga fåglar, bara papegojor i träden! Gröna o röda o roliga!¤
¤ Kängurusarna gillar att bli klappade!



Dåliga saker med Australien:

¤ Frukt e skitdyrt. En banan kostar 18 spänn
¤ grönsaker e skitdyrt. Gurka kostar 80 kr kilot
¤ Cigaretter kostar 89 spänn pack (de kanske e bra ifs men inte när de inte finns snus hey)
¤ alla slänger i sig piller, thailandvalium o skit precis överallt, vad hände med den klassiska fyllan liksom?
¤ Fashion bor inte här.
¤ Det är svårt att tjäna pengar
¤ mamma är för långt bort
¤ internet kostar 20 dlr i timmen
¤ jocke johan sarah henke jeppe anna marie lillhanna agnes rebecka är för långt bort
¤ grodorna är för stora. Jag pratar typ size fotboll.
¤ Fladdermössen är för stora, typ fiskmåsstora. Och ja, de attackerar


Anway, saker börjar gå min väg nu. Fick ett väldigt bra mail som kanske kan leda till något riktigt grymt i höst. Nu gäller det bara att jag börjar jobba jobba jobba för det! Infact så ska jag gå hem och göra det nu bums!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0