Healande mamma, morotsgröt och datum för första gaddningen

Dåligt humör i all ära, men det försvinner ju så fort jag sitter på bussen till Kungälv och till studion.
Idag hände nåt otroligt underbart förjävla skönt dessutom! Emmas pojkvän Jimmy och jag har bokat en sittning - den 30 november sätter jag nålarna i min första människa! En stor ryggtavla - geisha, körsbärsblommor, rubbet!
Med nålar och blod o allt - på riktigt!

Jag och Emma tog en promenad i kungälvs skogar idag och plcokade enris. Morsan skrämde upp mej som fan igår när hon kom till lägenheten. Hon "kände av" den o den var full av dåliga energier och andar. HUH!
Hur mycket jag än försökte slå bort det låg jag ju vaken hela natten och lyssnade på ljud och nojade.

Som vanligt vet ju mamma dock precis vad jag sa göra för att rena och få bort det här eländet.
Helst och absolut bäst är enris som man tänder eld på och viftar med i hörnen, men eftersom jag inte hade enris igår kväll var det enda jag kunde göra att säga högt till rummet att "Jag bor här nu, och jag ska ta hand om lägenheten - men jag vill va ifred. " Och eftersom jag var skiträdd när de mamma och Jocke hade gått och allt var släckt så gjorde jag ju det även om jag kände mig lite halvgalen. Eller helgalen.
Så jag har nu gått runt i rummet och viftat med min brinnande enpinne och sagt " Försvinn härifråååån (med spöklig röst), onda andar, far åt skoooogen mor åt grööööööt" och Jocke skrattade och skrattade men inte för att min pappas gamla skämt är roligt utan för att han hörde "morotsgröt".

Imorrn är det fredag och då ska mycket hinnas med. Först kontorsjobbet, sen IKEA med Anna, sen hämta släp och ha Roadtrip med LillDaniel till Falköping och hämta mina grejer och sen kanske en öl eller två och flipper på Henriksberg.
Men nu, nu ska jag njuta av mitt ande-fria boende och ta ett bad medans Jocke sätter upp tapeter och säger morotsgröt för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0