Damp

På onsdagar har man teammöte på socialkontoret. Då sitter man i 4 timmar och pratar meningslöst skit om ärenden som ingen annan än den som tar upp ärendet bryr sig om och slösar allas tid samtidigt som man sitter och gnäller om att man har för mycket att göra.
Jag. klarar. inte. av. det.

Jag behöver effektivitet, snabba frågor, snabba formuleringar och snabba svar. OK! Nästa!?
Efter 5 minuter börjar jag rita på blocket. Efter en kvart  börjar det spritta i mina ben och jag måste byta ställning på stolen. Efter en halvtimme har jag ritat en mun med en pratbubbla som säger BLA BLA BLA och efter 45 minuter suckar jag och vrider på mig utan att ens orka bry mig om att jag kanske verkar oförskämd. Efter en evighetslång jävla timme minuter får jag sätta mej på händerna för att inte bara gå ut ur rummet eller slita blocket från mötesordnaren, göra upp en dagordning själv och beta av skiten snabbt och effektivt.

En fråga som "Kan vi prata med hyresvärden och fråga om Lina kan få en ny lägenhet?" Kan ta 1.5 timmar att gå igenom för att socialenmänniskor är sega och intresserade av saker som inte alls hör till saken
typ "fanns det inte en moster i den familjen som bådde på långströmsgatan? Var det Långströmsgatan? nej det kanske det inte var, jo men jag har för mig att det var någon moster som bodde där..Det kanske var den där andra pojken han med den sociala fobin, ja det kanske var hans moster, men hon hade iallafall en pudel..." Sånt. I timmar.
JAG.DÖR.

Det där med dampet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0