Kärlek (och 26 dagar kvar)

My fick sin Victor. Martin fick sin Jane. Hannah och Johan såg superkära ut och jag småskrattade och mysflinade åt kalaset som heter Ensam mamma söker. Det är nåt fint med människor som söker efter kärleken tycker jag.

När vi sökte uppehållstillstånd åt hjärtat fick vi var å en skriva en liten uppsats där vi skulle redogöra för precis allt vi visste om varandra. Våras såg väldigt olika ut, och det är väl så vi är, hjärtat och jag.
Jag tänkte myndighet myndighet och radade upp allt jag visste om uppväxt, platser, skolor och släkt.
Hjärtat beskrev hur charmigt han tycker att det är att jag kan vara vuxen och ansvarsfull och vilja ta hand om alla samtidigt som jag blir helt till mig och "completely adore" Twillight.

Hans beskrivning av mig gjorde mig helt svag när jag tjyvläste den en natt, och förmodligen Madeleine Winqvist också - Den här fina mydighetspersonen på migrationsverket, som i sitt beslut skrev att vi hade lämnat sådana uppgifter om varandra och vårt förhållande att det framstod som seriöst.

Kanske var det mitt korrekta, myndighetsaktiga redogörande som gjorde det. 
Men förmodligen inte.
Förmodligen är Madeleine en sucker for love, precis som vi andra.




Kommentarer
Postat av: Anna H

Vad underbart fint skrivet!

2011-11-22 @ 22:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0