Lista

Total inspirationsdöd i min skalle och tyvärr därmed även här på bloggen. Följer därför Rödluvan och Anydaynows exempel och kör lite lista.


Favorit

Plagg: Kör värsta modebloggen ba ääälskar mina UGGS! Eh nä.
Jag tycker allt jag har just nu är lite halvfult och jag tänker inte gö nåt åt det heller för jag e pank. Men ja gillar mina dr. Martens Ariwairs. Dom är skitsnygga tillsammans med mina randiga raggsockor som jag inte har, för att farmor har för fullt upp med att dansa zumba. Jag trodde det va grejen liksom med farmödrar, att dom ska sticka saker åt sina barnbarn.




Låt: Pepp och på väg till studion: Changes med Bowie. Arg: You oughta know med Alanis Morissette. Efter 2 glas vin: Anything for love med Meatloaf. O-pepp och saknar: All i want med Joni Mitchell. Skitglad: Badlands med Springsteen.

Klubb: Magnus&Magnus på Magasinsgatan på sommaren. Litet, svettigt, utomhus och dekorerat med skor och väskor i träd och på linor i luften.

Artist/Band: Amen lite som innan då. Springsteen, Bowie, Joni, Aerosmith. Förutom när jag är full för då gillar jag allt. Inklusive Britney.

Djur: Hundvalpisar! Jag är rädd för alla andra djur. Kaniner och fåglar och hästar och larver och framförallt grodor. Katter är okej men dom gillar inte mej. Morsan säger att det är för att jag är häxa.

Bästa


Ligget: Hårt, fult och nu tack. Såklart är det bäst med den man är kär i. Men ett rough bra ligg är alltid ett rough bra ligg, oavsett liksom.

Festivalen: Har bara varit på en, förra sommaren. Jag tyckte liksom inte att det var min grej innan att inte duscha och att dricka hela dagarna och hänga bland fjortisar. Det var det nog inte heller med SwedenRock stal mitt hjärta med äppelvin till frukost, Aerosmith och musiken. Kärleken till musiken.

Tidningsomslaget: Jag var med på ett tidningsomslag en gång, när jag pluggade. Jag stod på ett tak med några kompisar och hade skitdyra kläder på mej. Det var en fin bild (som jag tyvärr inte hittar nu)

Skivan: Jag lyssnar på spotify. Mina skivor är repiga.

Lägenheten: Min förra lägenhet där jag bodde innan resan var bäst. Fan vilka bra studer man hade där. Det lilla köket där jag satt och rökte och pratade och man såg pariserhjulet och lisebergstornet och på julen var det som ett sken över liseberg. Den lägenheten symboliserade uppbrottet med Xet. Mitt eget, min borg. Allt var rosa och lila och luktade kanel.

Resan
: Min och Beckas lilla Thailandresa som blev en jordenruntresa som gav mig kärleken. Och en jävla massa skoj.


Dåtid/Nutid

När jag var 16 ville jag: Bort från Värmland. Bort från konsumskyltens gröna sken, från folk med smeknamn som Nazisttobbe, Tian,  Skjorta och Bröl. Bort från ångesten och duskafanintetroattduärnåtdukommeraldrighärifråndukommeraldrigblinån.

När jag var 20 hade jag precis: Flyttat från värmland till Karlskrona för att starta ett nytt liv som student. Och som jag gjorde det! studentåren var riktigt bra!

När jag var 25 åkte jag
: Precis överallt för att fira min nyfunna frihet från livet med Xet, Till södraTyskland som oftast på sommaren, Till sweden rock, till olika vänner och slutligen på den där jordenruntresan

När jag blir 30 vill jag
: Hehe. 30. Det känns ju skitgammalt. Fast det är det ju inte. 3 år.
Om 3 år vill jag inte flänga runt mer. Jag vill veta var jag ska bo, var vi ska vara. Jag vill ha min egen tatuerarstudio, ett boende som inte är i andrahand, hjärtat vid min sida och mer pengar än vad jag har nu.

Jag trodde aldrig
: Jag har aldrig, aldrig trott på något. Jag har aldrig tänkt fan jag trodde aldrig att jag skulle göra/tänka/känna såhär eller jag trodde aldrig att dethärodethär skulle hända. Jag tänker att livet gör lite som det vill och jag också.

Jag vill tro: Att allting alltid löser sig och blir bra. Och det har funkat so far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0