Hemma

Nu är jag hemma igen. Dagarna hos mamma med familjen var en riktig uppladning av energi. Höstväder med sol och roangegult, promenader, ritmys och shopping i Skövde. Nu är jag redo med vinterjacka halsduk o mössa. I lördags åkte jag mot gbg för att äntligen få träffa Anna. Efter 5 minuter var allt som det ska vara och vi gjorde oss fina och åkte till Jeppe för vad jag trodde skulle bli lite catchup med vin. Jag kommer dit, glad o go efter några goda drinkar och Jeppe sitter vid tv:n. Efter en stund säger han att han och Anna har en present som de ska förbereda så jag ska gå ut på balkongen en sväng. När jag drar upp persiennen får jag nästan en hjärtinfarkt. Där står alla mina nära vänner, lillHanna, Becka som åkt hela vägen från skåne, en surpriseskylt, Agnes och Ulle. Vilken kväll det blev och jag har aldrig aldrig fått en överraskningsfest förut!om hade köpt all mat som jag gillar och har saknat och bananer, musiken var allt jag gillar och Jeppe såg till att mitt vinglas var fyllt hela kvällen. Efter massa prat och kramar och dans gick vi på Exet och dansade jäveln ur stället - bästa kvällen på mycket mycket länge och det finaste mina vänner nånsin gjort för mig. Sånt värmer i hjärtat. Idag är det soffläge och catchup prat med Anna, kebabpizza och tvserier - precis som det brukar vara - precis som det ska vara. Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Jag är nervös men det ska nog gå bra. Det enda jag funderar på nu är hur jag ska ha råd att ta mig till tatuerarstudion 2 dagar i veckan när mitt busskort inte räcker och enkelbiljetten kostar 54 spänn till Kungälv. Jag vet inte hur jag ska göra, och västtrafiks sida är ju inte helt lätt att förstå.
Nu ska jag återgå till soffan. Härliga Göteborg. Härligt att vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Anna H

Jag ääääääälskar dig!

2011-10-17 @ 18:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0