Familjemöte

Ikväll har vi familjemöte hjärtat och jag. För övrigt första kvällen vi ses nu på två veckor. Här måste det bli ändring. Det var inte så här det var tänkt. Att vår tid i Sverige skulle bli isär, att det enda hjärtat skulle få se av Sverige var 3:ans spårvagn mellan SFI och Hardrock Cafe.

Punkterna som ska avhandlas är

* Om vi ska flytta - när sker det
* När börjar vi spara till biljetter?
* Vad vill vi göra innan dess? (ex se Europa osv)
* När börjar vi göra pappersarbete för visum
* Hur ska tiden fram till dess spenderas (ha kul eller jobba och hur kombinera?)

Sista punkten är central. Vi känner oss nog båda lite snuvade på konfekten. Meningen med att hjärtat kom till Sverige var ju att vi skulle få vara tillsammans.

Och läget ser ut som följer nu att antingen jobbar han varje kväll som nu och så tjänar vi pengar men ser ingenting inklusive varann, gör ingenting och sen flyttar och tänker tillbaks på tiden i Sverige som jobbig.
Eller så är vi panka så vi inte har råd att göra så mycket men ses iallafall. Inte så kul det heller.
Måste undersöka om det finns något mellanting.

* Kan Hardrock vara snälla och ge mindre timmar?
* Kan hjärtat säga upp sig i juli och få ett nytt jobb i Augusti så vi får en månad tillsammans? Vågar man gambla? * Söka nytt jobb nu genast?


Idag känner jag lite för att inte ha en vinter till i Sverige. Fast jag vet ju att med tatuerandet får det nog bli så, jag behöver nog ett år till.
Sen känner jag för att mellanlanda i Asien nånstans och bo i Bungalow på strand och äta grillad fisk, innan nya livet börjar i Australien.


Det jag gillar bäst med planer är att så fort man har en plan så känns det som man vet vad man gör om man frångår den. Om vi bestämmer att jo vi flyttar nog i september nästa år och sen bestämmer vi oss i augusti för att stanna, så kan man alltid göra en ny plan. Men då har vi iallafall något att jobba mot.

Är jag ett kontrollfreak?


Kommentarer
Postat av: Anydaynow

Inte alls kontrollfreak, tycker det låter bra! Har man ingen plan öht blir man ju tokig tillslut.

2012-04-17 @ 23:25:55
URL: http://enderadagen.blogspot.com
Postat av: hanna

Tack. Familjemötet var mycket lyckat.Återkommer mwd info om ny livsplan :-)

2012-04-18 @ 00:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0