Pappa

Pappa var nog inte döende. Hade nog bara nåt infall om att vilja ses. På dagen hade vi lite awkward tystnad i Slottsskogen, men jag försökte babbla på och vi tittade när sälarna matades och pappa fotade pingvinerna och jag tittade på pappas händer och såg att vi hade samma naglar.
Sen åt vi middag och hjärtat kom med och jag hade slut på kallprat men hjärtat saved the day, skojade och skrattade och jag klappade hans knä under bordet och var bara så jävla tacksam. Sen när vi släppte av pappa på hållplatsen sa han att jag är mer lik pappa än mamma till utseendet och vi gick på babar med både Felicia och Matilda och Roomie.
Igår låg vi nära nära hela dagen och tog igen all tid vi haft isär.
Ikväll ska vi fira svensk valborg, och om det är varmt ska vi grilla i slottsskogen och dricka öl. Nu har hjärtat och jag flera dagar tillsammans, för hah jobbar inte igen tills på torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0