Svenska för hjärtat v. 7.0

Vi sitter och tragglar svenska över köttbullar med lingonsylt för imorgon ska hjärtat ha sitt första svenskaprov. Konstigt är det tycker jag att han aldrig har fått lära sig ordklassången i skolan.
Ni vet den men blinka lilla som melodi.
Vad har Australien för skolsystem egentligen? SÅ många gånger den sången räddat mitt skinn tänker jag och sen tänker jag att eftersom han har svårt att skilja på verb och substantiv, och de dessutom inte heter verb och substantiv på engelska, så försöker jag översätta sången.

Substantivs are names on things for example boll and rings
Verbs tell you what you do, for example sit and poo

Sen kom jag inte längre för att vi skratta så vi dog och det är jävligt svårt att hitta ett adjektiv som rimmar på.. vadsomhelst egentligen o som passar in på melodin.

Hjälp tack?


Kommentarer
Postat av: Matilda

ah, den var svår... adjektiv is...

2012-04-02 @ 20:52:52
Postat av: Hanna

den svenska går ju såhär: adjektiven sist oss lär, hurudana saker är.

Möcke svårt att översätta så de rimmar

2012-04-03 @ 07:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0