Zappa kom hem för jag längtar efter dej

Vi firar alltid påsk i min familj, med påskmiddag och äggmålning. Eftersom språkgeniet jobbade hela helgen hade vi onsdags-äggmålning med Felicia och Mattias vilket i vanlig ordning blev vardagsfest vilket gjorde att jag på torsdagen på middag hos Agnes inte drack nå vin för jag var bakis som en gammal kärring. Jag fick några nya penseldrag gjorda på min Uffetavla som mamma ska få i födelsedagspresent och Agnes drack vin, pratade kosovo och planerade sin tjejfest nästnästa helg, och jag längtar som fan för LillHanna kommer och det ska bli så GÖTT!
I fredas rullade jag och Felicia i hennes källare ända tills vi blev tillsagda av en sur granne. Vi var skitduktiga och åkte fram och tillbaks medans vi diskuterade små vs stora bröst och kom fram till att små bröst är snyggare och sen ringde mamma och sa att Zappa var försvunnen. Zappa är vår fina rottweilerblandis som aldrig aldrig går längre än man kan se honom. Mamma var ledsen och jag satte mig genast på ett tåg men när jag kom fram var det mörkt och snöade.
På morgonen gav vi oss ut med dubbla byxor och snöstövlar och letade efter honom i övergivna lador och i diken. Det var skönt att vi inte hittade honom för då kanske han var inne nånstans istället för att frysa ute i snön, men nu har det gått fyra dagar, fyra kalla nätter och inte ett ljud.
Jag tycker att Zappa ska komma hem nu, för mamma är ledsen.
..Och fast vi åt choklad, spelade trivial persuit och åt påskmiddag så var det inte riktigt som det skulle hemma i blå huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0