Dag 12. My sibling (s)

Storebror säger en dag att nu har Ann-Sofie slutat äta p-piller. Att de inte har bråttom men att det är lite spännande så att intevetanärdetskahända.















(. Jag blir avundsjuk på att de har det så ordnat för sig, med fina huset och bil och motorcyklar men får inte längre panik av tanken att min storebror ska få en egen familj. Jag antar att sånt försvinner när man hittar nån man vill göra detsamma med. Lillasyster är förväntansfull och säger varjegång vi ses; tänk att jag ska bli faster! Och jag tänker att det finns en möjlighet att jag blir fastern som inte är med när bebin växer upp, fastern som bor så långt bort.
Och sen tänker jag på den dagen jag och hjärtat har det så ordnat att vi bara känner att vi kan chansa, inte bråttom men lite spännande så att intevetanärdetskahända. När vi har hus och bil och ett ställe där vi ska ställa julgranen på och jag vill ha mamma nära mig genom hela grejen fast jag vet redan nu att det kanske kan bli svårt. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0