Dag 5. Min definition av kärlek (everytime you need a friend I will be here)

I onsdags tog jag omedelbart LVU på en 11årig liten flicka, med ansiktsuttryck som min lillasyster. Hämtade henne i skolan utan förvarning och flyttade henne till en ny familj och hon grät och grät och jag som trodde jag hade blivit hård hade en stor klump i magen hela resten av dagen.

När jag kom hem hade hjärtat lagat mat som vi fick slänga för den var skitäcklig, hällt upp ett glas vin och i badrummet fanns ett bad upphällt och tända ljus och där satt vi i säkert en timme, jag lutad mot hans rygg och han hällandes vatten över mina knän så dom inte skulle bli kalla och så pratade vi om dagen och om allt och inget.

Igår fortsatte chefen tatuera min sleeve, så dagen började bra och studion stängde tidigt så jag kunde komma hem tidigare än vanligt. Trodde jag ja.
Vid Jaegerdorfsplatsen blev det spårvagnsstopp, och skylten som visar när 3an ska gå ändrades från 2 till 3 till 2 till 19 minuter och när de 19 minutrarna gått ner till 3, så höjdes dom till 23.
Tilläggas bör också att det var typ 13 grader skitkallt och att jag hade mina boyfriendjeans som har gott om plats för kalluft. Jag blev vansinnig, ringde taxi, fick inte tag på taxi, blev ännu mer vansinnig och gåsprang hela.vägen.hem. 
Kom innanför dörren, svor och skällde och ville bara gråta och hjärtat hjälpte mig att få av mig boyfriendjeansen och packade in mina tusennålar-lår i en filt. Sen fick jag spagetti direkt som de är från grytan, som spagetti ska ätas. Hålla dem i luften och pricka munnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0