Downhill

Fortsätter känna mig låg lite grann sådär utan att riktigt veta varför.
Satt å funderade igår och kom nu på morgonkvisten fram till att det nog kan ha att göra med det här.

1. Mitt boende. Jag vill verkligen flytta nånstans där kranen inte droppar, skåpsluckorna inte flyger upp i pannan när man diskar och där grannarna inte är mentalt rubbade. Samtidigt som jag bara inte orkar en flytt igen. Känns kass att vänta på att Anna ska flytta till Stockholm (för jag hoppas det tar lång tid) samtidigt som hennes lägenhet hade varit hyvens. Blir uppringd av en tjej igår med en etta i Linné och känner ba: Värt att gå dit, dreggla och älska och sen få nej och gå hem och avsky mitt eget ännu lite mer.

2. Vi har ingen framtidsplan. Inget ettårsplan, ingen tvåårsplan, ingen treårsplan. Ja vet, vi har ju sagt att vi inte ska ha det, men jag tycker inte att det funkar. Känns lite som att åren kommer gå, och vips är jag 34, bor svart i en andrahandslägenhet med en kran som droppar, ogift, barnlös och fattig. AnydayNows J friade. Dom har säkert en plan. Jag behöver inget frieri. Men jag vill känna att vi är på väg nånstans. Ha en plan.
Eller iallafall en vision.

3 (och 4,5,6,7). Jag saknar min mamma och känner mest för att töntgråta lite och så fort det blir sol och varmt så börjar det snöa efter en timme och hjärtat kanske egentligen bara vill hem fast han säger att han är okej, mitt paket från HM kommer aldrig och ikväll är det Afterwork och jag känner inte för det.

Kommentarer
Postat av: Anydaynow

Kram! Och du, det här med att vi äntligen styrt upp någon slags plan...det är första gången på SJU år. I 7 år har jag mer eller mindre levt i nåt slags jävla kombi där jag inte haft en anin om vart jag/vi ska bo eller befinna oss ett år fram i tiden. Så jag förstår precis hur du menar. Det tär!



Men ibland funkar det ju helt enkelt inte att göra upp långsiktiga planer, om man inte vet något om omständigheterna.



Försök att leva i nuet, hur svårt det än är. Kram!

2012-02-19 @ 22:16:28
URL: http://enderadagen.blogspot.com
Postat av: Anydaynow

Och levt i limbo skulle det förstås stå, inte kombi. Jävla iphone.

2012-02-19 @ 22:18:20
URL: http://enderadagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0