Drömmen om ett hus

Idag ska jag och hjärtat kolla på hus. Eller, inte direkt hus men en lägenhet med förstahandskontrakt som är i ett hus. Ett riktigt hus med trädgård som det växer smultron i.
Om det är fint och vi får den och vill ha den så ska jag baka en paj och ge till chalmerstöntgrannarna så de gillar mej och sen ska jag fråga om jag får odla saker i krukor i trädgården.

Ett förstahandskontrakt.
Hus.
Fattar ni? Möjligheterna är oändliga.

Sen att det inte finns nån ugn att göra paj i är ju en sak. Men då köper jag en bordsugn.
Sen att det inte finns möbler är ju en annan sak. Men då köper jag möbler.
Sen att jag inte har pengar är ju en tredje sak.



Nu är jag alldeles tossig. Wish me luck.


Kommentarer
Postat av: Anna H

håller tummarna att det blir bra!

2012-02-21 @ 19:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0