Dag 2. Min första kärlek

När jag var liten fjant till tonåring hade min skola utbyte med Tyskland. Det var min time to shine kan man säga, halvtysk och kunde språket. Killen som kom och bodde hos mig var en riktig liten skit, men det hörde liksom till att ha en fling med "sin" utbytesstudent, så det hade vi väl.
Min bästis hette Stina. Det var Jag, Stina, Melinda och Erika. The cool gang.
Det blev vår tur att åka till Tyskland och Erika köpte fula fishbonebyxor med flames på som vi alla tyckte var skitcoola, vi hade såna där jackor som såg ut att vara av gummi och trekvartsbyxor och man fick inte vara ute senare än till 22. Jag bodde hos den lilla skiten som hade bott hos mig, och eftersom jag hade avslutat vår fling var han taskig och visade mig inte ens vägen till skolan på morgonen.

Min första kärlek, inte bara jag-går-i-4an-jag-är-kär-i-alla-jag-ser utan verkligen jag-gråter-och-tjuter-för-livet-är-så-orättvist-kärlek heter Alexander Schmidt, hade blond pottfrisyr och bruna ögon.

En av de här kvällarna hade vi "fest" i nåns trädgård i den här lilla byn i Södra tyskland. Några av ungarna hade snott vin hemifrån och spelade fulla. Jag föllblev kär i Alexander där och då och vi smetade in varandras ansikten med kokosbollar och hånglade. Stina var kär i Sven, Melinda var kär i Marcel och vi snodde vespor och körde ut mitt i ingenstans och sen den totala förvirrningen när Sven trodde att meningen med utflykten var att vi skulle ligga och vi trodde att meningen med utflykten var... nåt annat.

Iallafall tog veckan i Tyskland slut. Jag åkte hem med litet tonårshjärta helt krossat och bar runt en bild av en kille med blond pottfrisyr i flera flera veckor. Skrev brev som jag sprayade med parfym och fick aldrig svar.


Något år senare berättade en tjej i parallellklassen att det under en lång tid ringt en tysk kille hem till henne men att hon alltid lagt på. Jag hade 41129. Hon hade 41192.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0