Den viktiga vinsten

När hjärtat och jag precis börjat träffas tog jag med honom till en fest nånstans i GoldCoast hos min kanadensiska kompis Michelle.
Det var jag och hjärtat och RockyroadBecka och ca 70 kanadensare, i full hockeylandslagsmundering och med Tailor Swift i högtalarna.
På riktigt Kanadensiskt vis skulle vi spela "flipcup" som är en fyllelek/lagsport.
Jag hade fin klänning, var nykär och varm och missade på något sätt att lyssna på reglerna (problem 1), att man ska hälla i sig drycken så snabbt som möjligt och sen flippa plastkoppen. (Problem 2 ). Jag hade min kopp fylld till bredden med rödvin (problem 3, inte bra dryck att hälla i sig när man har fin klänning), medans de andra hade lite öl i sina glas. Så jag protesterade åt detta när det var min tur och jag insåg vad jag förväntades göra. Hjärtat slängde kallhjärtat ur mig ur leken och jag fick inte vara med på hela kvällen och satte mig och tjurade och rökte massa cigaretter och var nog lite sur över detta i ett par veckor och kanske lite fortfarande.

Iallafall, så drog hjärtat igång Flipcup på nyårsfesten hemma i Maries nya hus, där nästan alla mina nära vänner var, och kärleken, och god mat och mys, men lite seg fest, tills hjärtat satte igång.
Två lag, sju på varje och jag gjorde inte om mitt misstag, utan körde med cider och tänkte nujävlar.

Jag flippade plastkoppen på första försöket, varje gång, sex rundor på rad och räddade laget flera gånger. Hjärtat bad officiellt (inför festen) om ursäkt och skrev ännu mer officiellt (på facebook) hur grym jag var.
Jag känner att YES. Redeemed my name, revenge o allt detta.
Den vinsten var viktig. Mycket viktig.
Jag känner typ att jag har vunnit OS eller nåt sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0