Hjärtat och isen

Storebrors och Annsos hus gjorde min längtan efter nåt stabilt ännu lite större. En lugn och skön helg blev det iallafall och hjärtat fick en dos av riktig vinter.
Himlen var blå och solen sken och med kaffetermos och nybakad sockerkaka åkte vi till sjön som var täckt av is. I dikena fanns vattenpölarna med is på, precis som när man va liten och jag tyckte att hjärtat skulle få krasha den finaste och största av dem.
Vad jag inte visste var hur djup pölen var och att det var massa isvatten under och han åkte rakt igenom med vatten i hela kängan. Hjärtat fick låna mina raggsockor efteråt och den långa promenaden runt sjön blev istället en kort promenad över isen och på kvällen drack vi whiskey, hade musikquiz, grillade och kastade pil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0