Nesting

Att ha såna här lugna helger borde kunna göra att man känner sig gammal och tråkig. Det borde kanske vara så men jag tycker att det har varit ganska fint, så kanske är jag på väg att bli gammal. Min åldersnoja försvann helt för ett tag sedan, typ när jag gjorde slut med A. Så jag bryr mej faktiskt inte så mycket. As long as I know I can party like a 16yearold hahaha. Nej men typ.

Följande har jag gjort i helgen:
Fredag: Soffläge
Lördag: Lekte i snön på morgonen, gjorde stor snögubbe och ritade med ett glas vin samtidigt som jag var hundvakt och hjärtat spelade Tvspel på kvällen.  
Söndag: Tog aslång promenad i slottskogen, kollade på sälar och pingviner och älgar. Hjärtat ville åka pulka men vi hade ingen. Strosade nerför Linné och åt på indisk restaurang. Tillbaks till soffan sen.

Och i allt det här fortsatta små framtidstankar, husdrömmar och övertalningar till mig själv att ha tålamod tålamod men ändå mumla små ideer och tankar över axeln till hjärtat som spelar tvspel.

Följande kom vi/jag fram till:
Jag vill ha ett hus med ett biosystem.
Jag vill ha en trädgård som är lagom liten men lagom stor med ett litet land där jag kan odla smultron och gräslök och rabarber.
Vi måste fixa cash till detta ASAP.

Min plan för detta:
Så fort hjärtat fått jobb öppnar vi ett nytt sparkonto, så vi har två. Ett vanligt som man kan använda när man behöver. Och ett som är till hus-spar, som det typ är dödsstraff att ta ur. Sen ska vi köpa lotter för typ 150 i månaden. För att bli miljonärisar.

Vad tycker ni?

Undra om detta är nånform av "nesting" som pågår i mitt huvud.
Har lust att baka och pyssla och bygga bo. Jag kanske bara behöver en rejäl jävla fylla och en utekväll.



Kommentarer
Postat av: Anna H

ja kanske håller vi på att bli gamla, men på ett bra sätt. Jag skulle iaf inte vilja ha det på något annat sätt. Och dansen kommer som sagt aldrig försvinna ur våra ben.

2012-01-23 @ 15:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0