Tisdagen den dagen

For your info så är det Tisdag. Förredetta dödstisdag men som sedan den 20 december mer är långjobbdagochlitehalvtristtisdag.
Jag tänker pigga upp tisdagen med följande saker: 

1. Piffa upp mitt kontor. Min chef på socc tycker att mitt kontor är väldigt trist och tomt. En gång i månaden ungefär kommer hon in med bekymrad min och påpekar att jag kan handla blommor för 150 kr och ibland erbjuder hon mig nån ful felmålad tavla som jag tackar nej till. Så idag tänker jag ta mina 150 kronor och köpa blommor och sånt. Inga doftljus bara för det får man inte ha för chefen är allergisk. Hon går ronder ibland och luktar i alla rum. Eftersom jag är en sån jävla rebell har jag doftljus ändå. Sån.Jävla.Rebell.

2. Fortsätta att inte röka. Tog mig igenom dag fucking ett igår hur enkelt som helst. Läste på om fördelar med att sluta och äckliga lungor och sånt på jobbet men läste också att man går upp i vikt av att sluta. Vägde mig således när jag kom hem från jobbet och såg att jag gått upp 3 kg. 3 kg på en dag! Är detta möjligt? Jag vet inte. Kanske stod bara vågen snett på badrumsgolvet eller så. Återkommer ang detta.

3. Filmquiz. Efter jobbet ska jag möta upp hjärtat och MarieochPatric och gå på filmquiz på Bergakungen. Jag är kass på film. Hjärtat däremot tar detta på fullt allvar och har läst på sedan i söndas.


Jag fick impulsen att börja måla igår. Har jag nämnt att jag är kass på att måla? Främst för att jag aldrig gör det, men även för att jag inte har tålamod att låta färgen torka så allt kladdas bara sönder. Jag är en jävel på att rita, men måla? nonono. Hursomhaver så fick jag impulsen att måla ett fint vackert och färgglatt UlfLundell porträtt. Förstå min fasa när jag insåg att jag inte hade några penslar. Snacka om inspirationsdöd. Och tack vare min ekonomidöd kan jag inte köpa penslar försen lönen nästa fredag.

BYTHEWAY så har hjärtat en jobintervju imorgon. Håll tummar och tår förihelvete!

Bytheway2 Min arm kliar. Linjerna håller på att läka och om 2 veckor är det dags att börja lägga på färg. Jag är aspepp. Förresten, nästa vecka ska jag tatuera Madde på jobbet, en coverup på en tribal på armen. En kråka blir det istället, och jag börjar redan nu övertala mina händer att inte skaka. Fokus. Det handlar om fokus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0