Den där om Leprechauns och onödigt vetande.

Igår på spårvagnen lärde jag hjärtat allt jag vet om Leprechauns, vilket inte är så lite faktiskt. Saker jag vet om Leprechauns lägger jag i facket för onödigt/livsnödvändigt vetande.
 
För hur viktigt är det inte att veta att enda sättet att bli av med en guldgirig Leprechaun är att lura in honom i en låda och lägga en 4-klöver på lådan?
 
Eller att om man kastar smutsiga skor framför en Leprechaun som jagar en så måste Leprechaunen stanna och putsa dem tills de blänker?
 
Min mamma brukar säga att tänk vad jag skulle vara klok om jag kunde fylla skallen med matte och viktiga saker istället.
Min mamma har tydligen aldrig stulit pengar från en Leprechaun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0