Mitt drömhus

Min Chef på studion hade hittat ett hus som hon tror att jag skulle gilla. Jag inte gillade. Jag ÄLSKADE. Mattias älskade. Felicia älskade. Alla älskade utom hjärtat.
"It looks like a barn. It looks like a place where cows live."

Vi köper inget hus i dagarna och jag har börjat förstå att jag aldrig kommer få honom att se charmen med det lantliga charmiga svenska. Precis som jag aldrig kommer förstå varför nån vill ha ett stilrent opersonligt vitt hus med biljardbord i vardagsrummet. 


Kompromisser.

Lantligt svenskt hus med biljardbord? Lantligt svenskt hus med modernt stilrent badrum? Vitt opersonligt hus med svensk lantlig inredning?

Kompromisser är livet vi har valt. Jag vet att alla par kompromissar. Men att kompromissa om de mest grundläggande sakerna vem som ska sakna familjen, bo i Sverige eller Australien osv osv är tungt.
Det enda vi båda är helt överens om och inte kompromissar ett dugg om är att vi aldrig mer ska vara ifrån varanda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0