Disco inferno!

Den här dagen har bara varit grym. GRYM! Som i bra då.
Sovmorgon, sällis till bussen av försenat språkgeni som hela vägen på spårvagnen övade på svenska ursäkter för att vara sen till SFI.
Thailunch ute i solen, gaddade ett picassomotiv på en go gammal arbetskamrat, och fick hem mina rullisar som jag fått låna av chefen. 

När jag kom hem hade hjärtat lagat middag med räkor och sen tog han sin longboard och jag mina rollers och så gick vi ut i svarta kvällen och åkte fram o tillbaks på uppfarten.
Jag kom framåt ganska bra idag faktiskt, och ganska fort också. Och samtliga kroppsdelar är intakta. Hela tiden sjöng jag på "burn baby burn, DISCO INFERNO!" och både en och två grannar tittade på och frågade hur det gick.
Jag förstår att mina åskådare inte såg riktigt vad jag såg. I mitt huvud när jag höll mig i gåstången med båda händerna och åkte fram och tillbaks med fötterna, moonwalkade och sjöng disco inferno såg jag discolampor och att dom rörelserna jag gjorde var helt utan stång och i slowmotion i asballa discokläder. 

Det känns bra det här. Saker börjar ta sig. Snart kommer jag exempelvis kunna skriva en personbeskrivning av mig själv utan att ba; "shit.. va jävla trist liv" eller "ööööh.. hobbies...?"

Yrke: Tatuerarlärling
Hobbies: Rollerskating

Ha! det är annat än socialen-jobb och tråkig gymträning.

Jag vill aldrig bli en Svensson.

(Inget ont mot dig Matilda, för jag syftar inte på efternamnet. Du e en hejdundrans icke-Svensson!)


Och ni? Helg imorrn då. Om jag har planer? Jovisst!

Fredag: Hänga med nya bästis Felicia. Dricka vin, prata rollerderby, njuta av liv in general
Lördag: Åka rullisar, dricka vin å gå ut med Roomie och Lisa och tydligen agera wingman för tydligen har jag sagt att jag är grym på det
Söndag: Vara bakis, mysa med hjärtat, hämta syster, mysa med syster och packa väskan till London.


Dagens gaddning och Dagens rollers:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0