I wish I was a hippie with flowers in my hair

Bilden på mamma som sitter i gräset med storblommig klänning och cigarett och pappa som sitter brevid snett bakom med axellångt hår och längre skägg. 
Det ser så fint ut. Dom ser så inte oroliga ut. Kanske var det tiden? Musiken. Peace love and understanding.
Sverige kommer aldrig bli så, men det finns platser längre bort som är mer så, med folk som är mer såna. Idag önskar jag mig dit.
När dagar är som den här veckan har varit så brukar jag prata med hjärtat om det jag saknar.

Att bli pratad med av främlingar
Att inte behöva ha jobbångest
Och att få bli omhändertagen.
Så jävla o-feministisktsjälvsäkerensamärstarkkvinna
Jag vet.
Men ändå. Att få bli omhändertagen. Betalad för. Sjutsad. Uppstyrd.
Att bara kunna luta sig bakåt i bilen och tänka "jag vet inte var vi ska men det spelar ingen roll".
Att inte behöva oroa sig över ett dugg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0