tokdansa

Hjärtat säger att när han känner så brukar han sätta på musik och tokdansa.
Jag skulle prova men kände mig mest löjlig. Istället målade jag lite akvarell med en vän, åt vindruvor och pratade konst.

Det hjälpte lite. Jag måste försöka överleva jobbsituationen. Den dränker mig.
Jag orkar inte tänka på det nu.

Jag vill tänka på att imorgon är sista dagen av den här skitfattiga perioden. Från och med nu ser det ljusare ut. Jag vill tänka på att på fredag ska jag och Agnes på Liseberg och på lördag ska jag se eurovision med lillasyster och på måndag är jag ledig. Jag vill tänka på att ett jobb bara är ett jobb och att jag inte bara är jobbet.
Jag vill tänka på solen och havet
Och låta hjärtat bjuda ut mig på finrestaurang. För att vi kan, för att vi har råd, och för att på måndag får hjärtat sitt eget bankkonto.

Då kan jag tokdansa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0