Den här veckan och jag tror att jag har bestämt mig

Jag har varit hemmafrudeluxe denna veckan, det känns bra för bakande och lagade och fixande får mig tänka samtidigt som man inte tvingar fram något.
Jag har gjort viltgryta med egenplockade trattisar, bakat mandelbiscotti med apelsin, gjort egen raggmunk med fläsk och så har jag gjort äppelmos.
Och jag har tänkt och bestämt mig angående många saker små och stora, viktiga och oviktiga.

Jag har tyckt länge att det går segt, tatuerandet, och att det har varit precis som att gå ner i vikt (kan jag tänka mej) att först går det undan och sen stannar det bara av. Men sist jag tatuerade så kändes det så självklart och enkelt på något sätt, linjerna blev raka och jämna och jag tjöt av lycka under tiden och efter och hoppades hoppades hoppades att det inte bara skulle vara "justdendagentur" utan mer "lärasigcyklaförstkanmanintesenbaraheltplötsligtkanman".

Så igår när jag skulle gadda igen var jag lite nervös, men skrattade högt när linjerna bara var där, så självklara och härligt tydliga. Äntligen!
Nästa vecka ska jag börja på min roligaste projekt hittils, jag ska tatuera zombie-teletubbies! Jag har bestämt mig för att den ska bli min bästa tatuering nånsin hittills.

Jag har också bestämt mig angående den stora maskeraden till min födelsedag/halloween. I veckan har jag köpt peruk och kläder och i helgen ska jag och Felicia sy och fixa. Jag ska vara Amy Winehouse och jag tror att vi kommer bli ganska lika.

Sen har jag bestämt mig också angående det där viktiga.
Jag har bestämt mig för att jag vill få in dom där visapapprena fort och flytta till Australien, gärna runt den här tiden nästa år. Det känns stort och rätt och bra.
Nu vill jag bara hem och ta upp det med hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0