Det vore skönt med lite ljug tack

Fredag med bio, en oväntad vänskap, som liksom snörpte åt hjärtat i bröstet på mig samtidigt som jag inte kunde låta bli att tycka att den äldre mannen i rullstol var väldigt het och samtidigt läskigt lik min morfar.
Lördag med My fair lady i Skövde med lillasyster och mamma med halvdana skådespelare men roliga texter där mamma var sminkad och såg hyfsat glad ut och sen middag på fin restaurang med gräddig pasta och rödvin och kaffedrink.
Och sen långsöndag med hundpromenad, wienerbrödsbak (från scratch måste tilläggas), monopolspelande och årets första julmarknad.

Plastpappan verkade må bättre men sånt får man ju inte ens tänka utan att mamma ska kommentera att han bara spelar och att allt är förjävligt så fort jag går.
Ibland rätt ofta önskar jag att hon också kunde spela lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0