Och sen när jag hade bestämt mig så hade du bestämt dig med

Och så var vi tillbaks på att inte veta något.

Igår äntligen fick jag säga till hjärtat att jag har bestämt mig, det är i Australien jag vill bo nu, fort fort och i några år framöver, minst. Jag hade laddat upp och det bubblade fram och jag liksom väntade på reaktionen av hurraa och jaaa! Men den kom inte. För hjärtat har också bestämt sig. Hjärtat vill stanna här.

Vi pratade fram och tillbaks och hjärtat vill bo i Sverige minst 2 år till och sedan flytta till Australien för alltid. För att hinna spara pengar och se mer av Europa. Vill inte flytta fram och tillbaks och behöva riva upp och just nu i Sverige har vi mer pengar.

Jag vill flytta till Australien nu nu nu såfort visumet blir klart och bo där några år tills det är dags för bebis - då vill jag hem och ah hus och plocka trattisar.

Jag vill ha bebis i Sverige.
Hjärtat vill ha bebis i Australien.
Jag kan nog inte tänka mig att aldrig mer bo i Sverige.
Hjärtat kan nog inte tänka sig att aldrig mer bo i Australien.


Men man kanske inte ska tänka så många år framåt, eller ska man det?
Hur löser vi det här nudå?

Igår löste vi ingenting. Vi noterade att vi ville helt olika och nu ska vi tänka igen i några dagar. Hjärtat höll om och sa we are gonna be allright och sen hade vi myskväll istället.


Hjälp please?

Kommentarer
Postat av: enderadagen

Kan inte hjälpa alls, förstås, men tänker ändå spontant att: nej, så långt in i framtiden kan ni nog inte tänka. Då blir man galen. Och bara för att ni skaffar barn i ett land innebär ju inte att nu senare kan flytta till det andra? Allt brukar ju lösa sig. Kram!

Svar: Tack fina du!
Onedaysoon

2012-10-27 @ 00:17:29
URL: http://enderadagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0