När man köpslår med döden får man fan leverera

Hund och lillasyster och en sista helg av tahandom-ande innan min fina mamma äntligen stod där på perrongen, för att hämta tillbaks syster och hund och vuxenansvaret.
Jag kramade henne hårt och lillasyster kramade henne hårdare och sen när jag kom hem till den halvtomma lägenheten kände jag att nu, nu börjar saker snart återgå till det vanliga, som aldrig mer ska bli som förr. Nu fattas bara plastpappan.
Där i allt kaoset och sorgen köpslog jag med allt, försökte göra dealar med döden, om plastpappan klarar det här så lovar jag att... och så vidare.
Jag vet att man inte ska göra sånt, men vad fan skulle jag göra. Jag var desperat och livrädd och även om allt bara är hittapå så blev plastpappan bättre och vem vågar gambla med det?

Så jag har gått från flera cig per dag till en cig per dag till en halv cig per dag. Idag gick jag till apoteket och köpte tobaksfri snus. I helgen fick jag dålig samvete över att jag åt chips och jag tänker att det finns en risk att jag kommer noja över detta i varje liten överträdelse jag gör. Så går det när man dealar med döden i guess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0