När saker vänder

Efter totalt breakdown igår på jobbet och på chefen och hemma efter att ha kollat på finaste lägenheten och blivit med hund och bara inte orkat mer så kom Agnes hem till mig och drack te och åt frukt. Som jag har saknat den människan.
Jag blir lite gladare nästan direkt och lite mer hoppfull och precis när hon går så plingar det i telefonen, två gånger.
Första meddelandet är från mamma som säger att Jocke faktiskt läker. Att han blir bättre och kanske inte behöver opereras igen och ska ner på helt vanlig avdelning och allt det där om döden och begravning kanske inte händer trots allt.
Det andra meddelandet säger att vi har fått drömlägenheten.
Vi flyttar nästa helg. 1800-tals hus, trägolv, breda fönsterbräden och mitt i Vasa. En nystart.
Som ett barn ligger jag vaken till långt inne på natten när hjärtat kommer hem och jag kan inte sova på länge länge för nu känner jag det. Nu vänder det nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0