Stressigt

Mamma meddelar att hon kommer hem snart. Jag längtar. Längtar efter att slippa göra planer för att få dagarna veckorna att gå ihop, att kunna göra planer för mig själv. Att ha en helg hemma. Jag längtar efter att flytta och slippa oroa mej hela tiden och jag längtar efter att börja om.
Hjärtat har blivit fäst vid Rufs och vill inte alls lämna tillbaks honom. En natt när han är full efter utekväll med grabbarna och mjuk och varm och ligger i sängen säger han på svenska till hunden att "du är min bästis vän", och när jag kommer hem efter jobb och planering och är trött och less masserar han och tillsammans planerar vi stadslivet. "It feels just like when we moved from Carrarra into Broadbeach" säger han och jag håller med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0