Vuxen

Jag orkar inte vara vuxen längre. Jag måste rodda i allt. Vem ska ha hand om lillasyster i veckan? Hunden? Hur ska hon få mat? Tvätt? Städ?
Jag måste jobba, lillebror måste gå på cvskrivning och storebror har uppkörning och jobb och allt ansvar ligger på mig.
Jag känner för att lägga mig på skrivbordet och gråta. Jag vill att någon vuxen tar över nu.
Ringer farmor i ett desperat hopp om att hon ska säga; Hanna, jag kommer, jag fixar det här, men det gör hon inte och vet fan inte hur jag ska fixa detta.
Kan inte ta vuxenbiten just nu. Inte när jag själv vill gråta som ett barn.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Önskar jag kunde vara en vuxen för dig, men jag fattar tyvärr inte heller hur man pallar sånt där. Kram på dig vännen. Ring om du vill prata.

Svar: Tack gulle du
Onedaysoon

2012-09-04 @ 00:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0