Läkare

Och så ska vi gå på läkarundersökning, Jag är livrädd och lukten på Cralanderska är salva och gammal tant och nålar.
Jag svimmar lite redan när vi kommer in och hjärtat tröstar och peppar och vi tar en kölapp och för varje nummer som närmar sig mitt så ropar jag rakt ut aaaarggh! Och tanten i provrummet är inte alls särskilt vänlig men proverna tas, lungröntgen görs, och gubben som klämmer överallt och slår på mina knän har fingrar som luktar illa.
På hemvägen köper hjärtat "goodgirlchoklad" och lagar den godaste svampsoppan från scratch och jag ligger på hans mage i soffan och säger att det här skulle jag aldrig göra för nån annan än dig och somnar sen av utmattning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0