Den finaste kärlekshistorien i världen

Den finaste allra vackraste av kärlekshistorien den är vår.
Den som började med en balkong i Tugon med rosa ödlor i taket där jag satt och var varm av solen och av vinet och tittade på översvämningen och väntade på att Du skulle vakna, ringa, och säga lite nochaland att "how about I pick you up right now?".
Jag lyssnade på Bonny Tyler och rökte för många cigaretter och väntade varje dag på det samtalet och alla mina kläder var runtresta och fula och jag hade tappat vikt och kände mig alltid lite luffig runt dig, tills jag var naken.
 
Och som vi var nakna Du och jag, vi låg i sängen under fläkten i dagar i streck tills Rebecka ringde och klagade "Kom hem till mig jag känner mig ensam" och jag åkte hem tillbaks till balkongen och väntade på att Du skulle ringa så jag skulle få träffa Dig igen.
Vår kärlekshistoria var allt eller inget på en gång och att få allt och veta att man skulle förlora det 12 dagar senare och filmen i din telefon när vi sov i döde Marcs rum sista natten innan jag skulle resa ifrån Dig, då Du väckte mig för att på film få mig att lova att jag skulle komma tillbaks till Dig. "Promise me You´ll come back for me. Say you love me" Och jag lovade och jag älskade.
 
 
Jag blir alldeles varm över att de som låg där på madrassen och älskade och lovade, att det var vi. Att det är vi.
Den allra finaste kärlekshistorien den är vår.
 

Kommentarer
Postat av: anydaynow

Fint! <3

2013-01-08 @ 16:54:18
URL: http://enderadagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0