Januari

Januari är grå och kall och får tillochmed vackra Vasa att se mer ut som forna sovjet.
Felicia har flyttat in och nu är vi tre i vår lägenhet och jag trivs med sällskapet men jag är så rastlös, rastlös. På något sätt väntar jag på att nånting ska hända, att plinget i telen är Visumsvaret (ja jag vet att det inte finns en chans och att det är typ minst 8 månader kvar innan något kommer hända men ändå), att mina linjer ska bli perfekta helt huxflux och att chefen ska säga: Nu är du färdig och inte lärling längre!
Eller att det imorrn när jag vaknar är vår.
 
Så jag shoppar vårkläder.
Och jag köper bikinis.
och jag bokar resa.
I Juni åker vi hit, till Sicilien.
 
Bara några månader kvar, sen ljusnar det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0