Okej okej.

Jag har en livsplan. Jag har en plan för hur det här ska se ut.
Jag tänker att jag och hjärtat packar ihop vårat liv i Oktober och flyttar till Australien och jag är grym på att tatuera då. Där stannar vi i 2 år tills jag är lagomt gravid och sen flyttar vi hem igen. Bra? Bra.

Tydligen tycker Migrationsverket och Australian Immigration att det inte är bra.
Migrationsverket tycker att det är bra att hjärtat stannar i Sverige minst till September för att ansöka om permanent uppehållstillstånd. Migrationsverket tycker också att det är bra att permanent inte betyder permanent och att man om man flyttar blir av med det "permanenta" uppehållstillståndet och sen får börja om från början. Migrationsverket tycker att det är jättebra att efter att man fått det permanenta uppehållstillståndet väntar ett år till i Sverige innan man kan ansöka om att bli medborgare.
Det är 2 år. Från nu.
Australian Immigration tycker att det är bra att ta 20 000 kr av oss runt jul för att "börja behandla" vår ansökan och sen inte göra ett skit på 8-9 månader.
Migratinsverket, Australian Immigration och jag har lite olika syn på det här med tid och på livet.
Jag blir ju fan inte yngre här

Så Ni kan väl snälla tänka om? Will you please reconsider?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0